Datorhaveri

Jag tror inte det är meningen att jag ska skriva på den här bloggen, nu har min dator total havererat den fungerar inte överhuvudtaget, skriver detta genom min bästa vän Annika. Måste köpa en ny vilket p.g.a. min nuvarande ekonomiska situation tyvärr kan dröja ett tag. Ni får gärna fortsätta att skriva undertiden, jag kommer gå in via Annika och läsa. Tyvärr kan inte jag skriva hela texter genom någon annan, har väldigt stort behov av ensamhet när jag skriver. Jag vet att jag varit hopplös under en lång tid och jag tackar er av hela mitt innersta för erat tålamod och allt stöd jag får.


Måste också passa på att lägga in ett stort extra tack till alla er som var på Örebrostadsbibliotek kvällen den 18/11, ni var fantastiska och det var underbart att få läsa för er. Har få gånger i mitt liv kännt mig så uppskattad.


Kommentarer
Postat av: solveig

hoppas att allt ordnar upp sej för dej UNDRAR om du har någon föreläsning i närheten av Mariestad med omnejd jobbade så jag kunde tyvärr inte åka upp till örebro

må så gott

2008-11-24 @ 11:41:53
Postat av: Mia

Ja visst var du o är du uppskattad. Både i Örebro o alla andra ställen. Själv tyckte jag också att jag fann en vän. Blir varm o glad. Hör av mig i slutet av veckan. Ska bli så kul att ses.

Ha det riktigt riktigt gott.

Kram

2008-11-24 @ 18:21:38
Postat av: Annelie

Då hänger jag här i väntan på din återkomst :-)

2008-11-24 @ 20:11:16
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: s

Hejsan

Har precis läst två av dina böcker o kollade dig på nätet för att jag blev nyfiken på dig- det var så jag hittade hit.Vilket liv du levt!Jag är glad att du verkar ha ett i stort sett bra liv nu- hoppas det fortsätter.Men livets små jävligheter i form av smittor av olika slag o datorhaverier är inte heller kul.Jag såg att det nu mer finns minidatorer som ändå rymmer lika mycket som en "vanlig" för ca 3-5 tusen kronor.Det var en nyhet för mig att såna finns i alla fall.just nu ca 3000 kr på "mobilexperten" om det nu finns där du bor. Jag kanske tittar in här igen om ett tag .Får man ställa frågor om dina böcker eller så? just nu väntar jag i kö på bibblan på den sista och den första delen.Krya på dig och allt gott till dig S

2008-11-26 @ 18:50:31
Postat av: Marianne Redman

Har få gånger i mitt liv lyssnat på en sådan fantastisk uppläsning! Har aldrig upplevt en sådan stämning på CaféScenen. Det är vi som får tacka!

2008-11-28 @ 11:36:50
Postat av: david

hej lotta,

kul att se att du finns på nätet. vill bara säga att sen jag såg dig på tv för några år sen så har du funnits i mina tankar regelbundet. har läst dina tidigare böcker och känner igen mycket av vad du skriver såsom platser och svåra livserfarenheter, även om jag inte haft på långa vägar det svåra missbruk som du hade. du är inspirerande och jag hoppas vi får höra och se mera av dig. stor kram David, 38 år Johanneshov Stockholm.

2008-12-01 @ 23:19:50
Postat av: Anonym

hej det var intressant att lyssna på dig på biblioteket jag känner igen mycket i missbruksvärlden och att bli fri ifrån det . du väckte en läs lust hos mig du var inte som dom tråkiga "vanliga" författarna du är speciell tack och du sa efter åt att du skulle vilja läsa in ljud böcker det låter jätte bra tycker jag, det är många missbrukare o annat folk som har svårt att läsa, jag skulle köpa en direkt mvh J

2008-12-03 @ 22:57:55
Postat av: Krister D

Hej, brukar lyssna på ljudböcker på jobbet och har hört dina 4 första som jag tyckte var bra. får väl läsa den 5:e om den inte kommer som ljudbok.Hoppas allt går bra ifortsättningen för dig och din dotter.



en annan bok jag lyssnat på som också är baserad på verkliga händelser som jag kan rekomendera är Lillemor östin: Hinsehäxan

2008-12-06 @ 07:53:55
URL: http://www.myspace.com/grottekvarnen
Postat av: Mia Sahl

Lotta!



För inte så länge sedan såg jag mitt namn på insidan i Normals utgåva av dina böcker, wow. Stort tack och många kramar. Hör gärna av dig och berätta vad som händer i ditt liv nu, av din blogg förstår jag att du varit/är okry, pigga till dej är du snäll.



Vänliga hälsningar

/Mia Sahl

2008-12-12 @ 13:29:13
URL: http://www.miasahl.blogspot.com/
Postat av: Anna Croneman

Hej alla

Nu måste alla gå med i Facebookgruppen I SKUGGAN AV VÄRMEN. Och se trailern på filmen med samma titel!

2008-12-15 @ 12:09:52
Postat av: Carina

Hoppas allt fixar sig, kanske Bokia å bokhandeln i Mariefred sponsrar m dator mot lite signerande i julruschen???

2008-12-15 @ 16:04:51
Postat av: Jessica

Tack Lotta! Jag har nu under den sista veckan läst alla dina böcker.Sträckläste den sista boken i går från att barnen gick till skolan kl 8.00 och var klar kl 13.00, lagom att duscha och tvätta bort tårarna från det gråtsvullna ansiktet innan barnen kom hem igen. Smärtsamt, lycka, minnen, kärlek, de rymmer så mycket. Jag känner igen mig i vissa delar av böckerna och det kom upp minnen jag glömt/förträngt. Det gjorde ont men var samtidigt "renande". Tack! Stå på dig!

2008-12-16 @ 12:35:53
Postat av: Dessi

Hejsan Lotta.

Ville bara säga att jag älskar din bok bortom Ljus och mörker, läste precis färdigt den för andra gången och kan läsa den tio gånger till :D jag älskar den, har inte läst dina andra böcker men ska införskaffa dem när jag har råd, ville mest bara säga hej och att jag gillar ditt skrivande, God Jul Och Gottnytt år på dig, kram dessi

2008-12-18 @ 20:56:24
URL: http://dessiissed.blogg.se/
Postat av: Linda

Nu har jag läst klart din 5e bok, det tog inte ens ett dyng tror jag (jobbade där emellan oxå) Men jag kunde inte sluta läsa. Och nu är jag jätteledsen för nu finns det inga fler böcker. Men du är helt fantasisk. Dina böcker väckte känslor i mig, både bra och dåliga, som jag trodde var förträngda för längesen. Det var skönt. Tack.

2008-12-19 @ 10:42:40
URL: http://ajmafuckinemo.blogg.se/
Postat av: Michaela

Tack själv för besöket! Du var fantastiskt bra! o rörde mig till tårar när du sa - "Ta ingen skit"! Tack! Fick stor inspiration till att fortsätta kämpa!



Önskar dig en Fin Jul och ett Gott Nytt År!



2008-12-19 @ 21:29:59
Postat av: coste

hej Lotta! om du läser detta så vill jag bara säga att jag är stolt över dig!!! jag tappade min telefon och därmed ditt nummer så därför ringde jag aldrig igen! men du får väl min mailadress nu så hör av dig om du vill? din vän Coste!

2008-12-23 @ 22:45:03
Postat av: Elin

Sällan har böcker fängslat mig så, jag kan inte lägga ifrån mig dem trots att jag redan läst dom förut. jag känner igen mig så otroligt väl på något vis trots att det inte är i närheten av samma sak. finner sådant stöd och personerna i dina böcker har kommit att bli mig så nära trots att det är genom min egen bild av dem. Var gång jag tvingas lägga från mig böckerna är jag tagen. det är så långt ifrån men ändå kryper det så nära inpå. jag kan inte sluta beundra. fortsätt kämpa!

2008-12-25 @ 19:13:33
Postat av: Mia

Önskar dig ett Gott nytt år. Hoppas du snart är tillbaka i bloggen o att det är bra med dig. Kram

2009-01-01 @ 19:35:14
Postat av: Oliwia

Gott nytt år på dej. Hittar på något bra nyårslöfte? Kram Oliwia :D

2009-01-01 @ 19:39:17
URL: http://oliwiaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Nirak

Lotta

Tack för dina böcker. Jag har sträckläst dem och de har gett mig en mängd nya infallsvinklar och tankar. Ditt liv har många referenser till mitt eget. Känner igen din kamp med att arbeta "vanligt jobb" samtidigt som ett djävla inre krig pågår varje sekund.

Mitt liv är i slutet av livscykeln men aldrig ger jag upp hoppet att lära mig nåt nytt om mig själv, att få värme nånstans ifrån i en nerkyld själ och att få uppleva att bli hel och "duga".

Kramar i massor

2009-01-07 @ 09:48:17
Postat av: Annica

Hej Lotta! Vill skicka dig en stor kram här och ett stort tack för 5 fantastiska böcker!

Jag har själv inga personliga erfarenheter av vad du skriver om men ett stort intresse av människor och deras olika öden.

Det är en otrolig resa du gjort och det var många tårar mycket ilska men samtidigt ett spirande hopp som genomsyrade läsningen av dina böcker i somras!

Jag har ofta tänkt på dig sen dess och funderat på hur du har det idag, blev därför glad då jag hittade din blogg :-) glad att se att i stort så verkar du ha ett bra liv idag.

Jag är övertygad om att dina böcker gör mycket för att få oss med det där "normala" livet att se de som inte är lika lyckligt lottade. Att inte bara vända bort blicken från bänken, trottoarn eller i tunnelbanan. Hjälper oss också att inte vara lika rädda för det/de som inte "stämmer in" i vår bild av hur ett liv skall gestalta sig. Inte vara rädd för varandra.

För nu är det ju faktiskt så att innuti är vi ju så lika. Du har öppnat mina och många andras ögon Lotta. Tack!

Jag funderar rätt mycket på vad jag kan göra men kommer inte fram till något bra??!

Går säkert att ta reda på men skall du föreläsa något framöver och var?

Ojoj långt inlägg...nu skall jag kolla efter dig på Face book. Sköt om dig och stort tack!

2009-01-07 @ 16:23:22
URL: http://annica-minvraavvarlden.blogspot.com
Postat av: Mirre

Hej.

Jag är en stor bokläsare, en bokmal som slukar allt i min väg. Gärna och ofta blir det böcker som på olika sätt beskriver människor och livsöden liknande mitt. Nu när jag läst dina böcker, så har jag känt flera gånger att det är mina ord du skriver! Mina känslor, rädslor, tankar! Jag har tom kommit på mej själv vid ett flertal tillfällen att tänka, "men, så där brukar ju jag tänka/känna/göra". Nästan läskigt, men fantastiskt, varje gång man inser att man inte är ensam eller ett ufo på något sätt. Lever i en relation som, precis som du, med en man som inte har ngt missbruk (eller haft) och jag har bett honom läsa dina böcker för att kunna förstå en del bitar av mej själv (rädslorna, skammen, utanförskapet, självbilden)som du beskriver så klockrent...Tack! Å lycka till framledes!

2009-01-09 @ 22:49:25
Postat av: Annelie L

Hej Lotta!

Ska börja läsa din femte och sista bok ikväll. Har läst om de andra fyra under julhelgen. Du berör verkligen med dina ord! Tack! Jag väntar med spänning på nästa bok. Jag blev jätteglad då jag bara av en händelse hittade din blogg idag! Kul! Lycka till med datortrubblet! Tänker på dig! Kram, Annelie L

2009-01-12 @ 16:29:26
Postat av: Maria

Vill tacka dej för att du har valt att dela med dej av ditt liv å skriva de bästa böckerna jag läst!! Samtidigt som det vrider om i bröstet av sorg och tårar,glädje,illska, så mycket känslor som kommer fram, så kunde jag bara inte sluta läsa dom, jag väntade så på den sissta boken. Jag beundrar dej så mycke, du är en stor innsperationskälla. Ett jättetack till dej Lotta!! Ps: Glad när jag hitta bloggen din. Ds

2009-01-13 @ 10:33:16
Postat av: Maria

Hejsan!!



Vill tacka dej för att du har valt att dela med dej av ditt liv genom att skriva de här böckerna. Så som dom gripit tag i mina känslor och berört på så många olika sätt, kunde ändå inte sluta läsa!! Du är en stor innspirationskälla för mej. Hoppas det löser sej med datorn! Evigt tacksam..



Mvh Maria

2009-01-18 @ 12:30:03
Postat av: emily

Hej Lotta!

Först vill jag bara säga att du är helt underbar! Jag är på din tredje bok nu och har snart läst ut den. Det har tagit ungefär fem dagar för mig att läsa andra och tredjde boken! Nu har jag bara en bok kvar :( Den sista väntar jag med att läsa tills den kommer ut på pocket. Det jag egentligen ville säga var att jag är 15 år nu och hoppas nästan mer än allt att jag någon gång får träffa dig och ställa alla frågor som växer fram i mig när jag läser dina böcker. Jag vet att du har skrivit saker anorlunda i böckerna ibland och jag vill så sjukt gärna veta vad som är sant och inte. Ditt liv är nog det intressantaste jag läst om (jag läser nästan bara självbiografier). Jag tror att det kan bero på att du är svensk, att du hängt på plattan som jag så många gånger gått förbi. Det blir så nära på något sett då. Alla andra självbiografier händer ju typ i amerika.. Men ditt liv blir så nära. En gång när jag satt på tunnelbanan så satt det en kille mittemot mig, han kunde knappt hålla ögonen öppna och kunde inte hålla balansen heller. Då blev jag nästan äcklad, ville att han skulle gå av på en gång och kände en enorm lättnad när han gått av. Nu är jag nästan arg på mig själv för att jag tänkte så. Vet inte direkt varför jag berättar just det men nu fattar jag vilken känslosam händelse det var för mig. Det var första gången jag såg någon påverkad (tror han var det). Då var det ett tag sen jag läst din första bok så tänkte inte på det då. Men nu göra jag det. När jag läser om hur du hade det så blir jag så arg på mig själv för att jag blev äcklad av den stackars 16åringen. Ett år äldre än mig! Det kunde varit jag! Eller min kompis! Herregud.. Hoppas verkligen att du orkar läsa allt det här... Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men jag verkligen älskar dina böcker och längta så otroligt mycket till att få träffa dig någon vacker dag!

Massa tacksamma kramar och massa kärlek till dig och dina böcker Lotta!



Mvh Emily

2009-01-18 @ 20:24:29
URL: http://emiiily.devote.se
Postat av: emily

Hej Lotta!

Först vill jag bara säga att du är helt underbar! Jag är på din tredje bok nu och har snart läst ut den. Det har tagit ungefär fem dagar för mig att läsa andra och tredjde boken! Nu har jag bara en bok kvar :( Den sista väntar jag med att läsa tills den kommer ut på pocket. Det jag egentligen ville säga var att jag är 15 år nu och hoppas nästan mer än allt att jag någon gång får träffa dig och ställa alla frågor som växer fram i mig när jag läser dina böcker. Jag vet att du har skrivit saker anorlunda i böckerna ibland och jag vill så sjukt gärna veta vad som är sant och inte. Ditt liv är nog det intressantaste jag läst om (jag läser nästan bara självbiografier). Jag tror att det kan bero på att du är svensk, att du hängt på plattan som jag så många gånger gått förbi. Det blir så nära på något sett då. Alla andra självbiografier händer ju typ i amerika.. Men ditt liv blir så nära. En gång när jag satt på tunnelbanan så satt det en kille mittemot mig, han kunde knappt hålla ögonen öppna och kunde inte hålla balansen heller. Då blev jag nästan äcklad, ville att han skulle gå av på en gång och kände en enorm lättnad när han gått av. Nu är jag nästan arg på mig själv för att jag tänkte så. Vet inte direkt varför jag berättar just det men nu fattar jag vilken känslosam händelse det var för mig. Det var första gången jag såg någon påverkad (tror han var det). Då var det ett tag sen jag läst din första bok så tänkte inte på det då. Men nu göra jag det. När jag läser om hur du hade det så blir jag så arg på mig själv för att jag blev äcklad av den stackars 16åringen. Ett år äldre än mig! Det kunde varit jag! Eller min kompis! Herregud.. Hoppas verkligen att du orkar läsa allt det här... Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men jag verkligen älskar dina böcker och längta så otroligt mycket till att få träffa dig någon vacker dag!

Massa tacksamma kramar och massa kärlek till dig och dina böcker Lotta!



Mvh Emily

2009-01-18 @ 20:25:22
URL: http://emiiily.devote.se
Postat av: Michaela Svensson

Hej! jag måste bara säga att dina böcker rör verkligen och för mig är du den bästa författaren jag har läst böcker av. Du inspererade mig att börja skriva på min självbiografi.

hoppas du får det så bra :D jag ser fram emot att se din film på bio i mars!

2009-01-26 @ 13:22:43
Postat av: Ellen

Jag vet inte om du ser denna kommentar med tanke på att de är 24 andra som har skrivit heheh



Men jag är i alla fall Ronnys sambo. Och jag har läst 2 av dina böcker och jag tycker dom är otroligt bra!!! otroligt spännande och ändå så verklighetsbaserade!! otroligt bra böcker.

Vill verkligen läsa dom andra 3 =D



mvh :Ellen

2009-01-29 @ 11:20:36
URL: http://truelovemate.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Lotta!

Jag har läst alla dina böcker och tycker att du är en av de starkaste människor jag någonsin hört talas om. Att du kommit dit du är idag är helt otroligt..

Jag har läst alla dina böcker på raken, bland det bästa jag läst..

Jag hoppas du är stolt över dig själv, det skulle jag vara om jag var du =)

Var bara tvungen att skriva några rader nu när jag hitta din blogg..

Sköt om dig!

Kram Maria

2009-02-03 @ 14:27:07
URL: http://villakrutbruket.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej Lotta. jag är 23 år och för 3 årsedan läste jag dina böcker. läste ut de och började läsa om böckerna en efter en=) du verkar så himmla ödmjuk på de sättet du skriver. du verkar vara gudomligt genom snäll. du är min förebild. du är en grym författare. Lotta du är helt enkelt bäst. Du kan väl höra av dig. de skulle betyda mycket för mig..



latina[email protected]

2009-03-26 @ 16:35:44
Postat av: linnea

de blev lite fel med min mail

latina[email protected]

2009-03-26 @ 16:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0