Öron, hals och bihåleinflammation

Trodde verkligen jag var på väg tillbaka men blev naturligtvis jätte sjuk istället. Är fortfarande sängliggandes mellan allt det nödvändiga. Har en underbar kompis som läser upp era kommentarer för mig och även hjälper mig att skriva in detta.
Själv är jag både för mosig i huvudet och för ljuskänslig för att klara av att skriva. Men känner mig genast lättare av era kommentarer ja till och med mindre snorig och lovar att så fort jag någonsin kan är jag tillbaka igen.

Och Magnus... jag blir gråtfärdig och helt ordlös.

Att ni alla finns och känner det ni känner för mina böcker och mig är så stort att jag bara är... ordlös.
Ni är min villkorslösa kärlek.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ett stort KRYA PÅ DIG. Vad jättebra att du har en underbar kompis. Såna "växer inte på träd. "

Som sagt ,hoppas du snart är pigg o kry igen.

Kram

2008-10-28 @ 18:17:17
Postat av: johnny andersson

Ja du tjejen. Låter ju inget vidare det där du dras med. Fast när du frisknat till så kommer du nog att uppskatta att det är såååå gööttt att inte vara sjuk. Hoppas att du inte åker på att "skjuta" in en sån där slang för spolning av bihålorna. Fick göra det för några månader sedan och det var allt annat än en "hit" kan jag lova. Krya på dig nu!!!!

2008-10-29 @ 13:33:01
URL: http://joasson.blogspot.com
Postat av: Christina

Hejsan!

Krya på dig stumpan!

Det där lät inget roligt alls!

Kram!

2008-10-29 @ 16:46:48
URL: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg
Postat av: beda

krya på dej

2008-10-29 @ 20:58:38
Postat av: Tonårsmorsa

Krya på dig i massor! Kram!

2008-10-31 @ 01:04:01
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Susie Kate Mela

Är också hemma sjuk. En influensa som inte vill ge sig. Att jag hittade din blogg idag förgyllde dagen lite :) Är inne på din fjärde bok nu och rekommenderar dom till alla jag möter. Du är en förebild, Lotta, det är du verkligen.



Varma kramar från Susie

2008-10-31 @ 10:27:53
URL: http://candykate.blogg.se/
Postat av: Silla

Hej Lotta

måste bara berätta för dig att jag knappt kan slita mig från din bok. La mig igår och började läsa den första har 3 till vid sängen som ska läsas.

jag känner så med dig Lotta.

Kryp på dig så länge.

Kram Silla

2008-10-31 @ 13:26:42
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Magnus

Lotta.. - en dikt - i sjukbädden.



Gi meg ikke din styrke

men vær sterk

så jeg kan finne min

Gi meg ikke din visdom

Men fortell hvor den har kilden sin



Gi meg ikke ditt liv

men lev

så jeg kan leve mitt

Gi meg ikke din kjærlighet

Men elsk mitt hjerte fritt



Gi meg ikke din glede

men vær glad

så jeg kan finne min

Ta gjerne ifra meg min smerte

Men gör den ikke helt til din



Av Björn Eidsvåg



Magnus



2008-11-01 @ 14:41:56
Postat av: Nettan

Hej Lotta!

Tack för att jag har fått ta del av ditt liv. Själv har jag aldrig sett droger i hela mitt liv men tycker det är så otroligt intressant. Har mycket problem med påverkade människor vid och på mitt jobb. Jag tycker det är så synd om dessa människor och känner så mycket för dom. Där jag bor och jobbar så kan man nästan jämföra det med plattan. Dom dilar och tänder på helt öppet. Jag står ofta och tittar på hur de beter sig och jämför med dina böcker där du berättar om dina upplevelser. Förra veckan var det en som tog en överdos på toa. Det gör så jävla ont i en. Vet att denna kille har sökt såå mycket hjälp för han ville sluta men fick aldrig hjälpen! Du har verkligen öppnat upp ögonen för mig om vilket helvete ni har och att hjälpen är så långt borta!! Har läst alla dina 5 böcker Lotta och det är sååå många frågor jag skulle vilja ha svar på.

Men det viktiga just nu är att du ska bli frisk. Krya på dig!! Du är helt underbar!!!

Kramar Nettan

2008-11-04 @ 20:18:56
Postat av: Lisa

Hej Lotta! Du har verkligen påverkat mitt sätt att tänka efter jag läst dina böcker. Jag håller på som en tok för att få tag på den sista nu, så bokhandlaren skulle beställa hem en till mig. Jag kan verkligen inte läsa böcker annars men jag har legat vaken hela nätter för att läsa ut dina. Jag tror att genom att läsa dina böcker kommer synen på missbrukare att förändras. Dom är också otroligt värdefulla människor. Tack för att du delar med dig och lycka till i livet! Kram!

2008-11-05 @ 23:40:47
Postat av: Mallaco

Ah,äntligen har jag hittat dig. Har läst dina böcker och undrat hur allt gick!!

Vill bara säga att du är fantastisk!!





2008-11-10 @ 14:18:21
URL: http://www.mallaco.blogsot.com
Postat av: Silla

Lotta, ho ho vart e du? och hur mår du?



Vi saknar dig här..



Kram Silla

2008-11-11 @ 10:17:56
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Hej du underbara starka kvinna!! Jag är just klar med dina böcker..Herregud jag har aldrig varit med on något liknande..Jag tycker det var det bästa jag läst!dels för att jag kände igen mej i mitt eget missbruk,Jag har rekomenderat alla jag känner att läsa om Eva & Erik.Fast jag är bra nyfiken på hur det gick sen...Underbart att höra att allt är möjligt! Kramar Tezzan

2008-11-14 @ 12:35:55
Postat av: Malin

Hejsan!!

har läst alla dina böcker,bara på nån månad,,efter du hade varit på tv4 hos malou,jag gick bums o köpte din första bok,o jag blev såld,vilket liv du haft men det visar på vilken stark kvinna du är,wow

säger jag bara!!Hoppas att ditt liv fortsätter att du mår bra o lever lyckligt med din dotter!!!

kram

ps..skulle villja ha en bok signerat av dej??skulle det gå?;O)

2008-11-15 @ 11:07:13
Postat av: Fredda

Hej!

Ville bara säga att jag tycker mycket om dina böcker!

Ska bli jätte kul att höra vad du har att säga, själv skulle jag kunna skriva åtskilliga sidor om den beroendevård som finns här i stan... -skräck, kan man väl sammanfatta den som!





2008-11-15 @ 15:33:25
Postat av: Lillan

Hej!

Vill bara tacka för dina böcker som jag läst i sträck och haft väldigt svårt att lägga ifrån mig dem! De har berört mig nåt enormt, och även om jag aldrig själv har haft några missbruksproblem eller växt upp under samma förhållanden som du, så kan jag relatera till många av dina känslor och upplevelser när jag tänker på min egen uppväxt, som satt spår i mig.

tack.

2008-11-17 @ 20:50:10
Postat av: Reneé

Hej Lotta. Hittade dina böcker o kände att dem var jag tvungen o läsa, ska precis börja med den tredje. Kan inte släppa dem en längre stund utan känner bara att jag måste fortsätta läsa för jag vill veta hur det ska gå, kanske till min sambos förtret då jag inte har riktigt tid för honom när han är hemma =)...Ska se till att han även läser dem då jag tror att det är bra för man får en liten insyn iaf hur det kan vara eftersom att han har barn med en som är beroende på amf. Tyvärr så finns hon bara för barnen när det passar henne o blir så många besvikelser för hon lovar saker som sen inte hålls. Har du tips o råd så tar jag gärna emot det när/om du orkar.



Krya på dig o hoppas att du mår bättre snart o vill bara säga att det behövs flera som dig, som ger en insyn i saker som en annan bara kan föreställa sig. Du är en hjälte som klarat dig ur beroendet o jag tycker att "såna" (kom inte på nått bättre ord, som det säkert finns) som dig ska ha all eloge, finns inte ord stora nog.



Kram o tack igen!

2008-11-18 @ 10:54:31
Postat av: Petra pettersson

Hej Lotta!!!

Trist att du e sjuk, hoppas du e bättre nu, det är ju ett tag sedan du skrev ett inlägg på din blogg. Jag brukar titta in på din blogg då och då och följa dig, tycker om det. Jag har det skitbra nu, har varit i samma skit som du, nästan, fast det beror ju på vilket sätt man ser det, i alla fall så mår jag skitbra nu. Har en jättefin man som e snäll mot mig, har ju träffat idioter bara innnan. Många kramar till dig Lotta från mig. Du e en vacker kvinna.

2008-11-19 @ 13:56:12
Postat av: Petra pettersson

En yngre person frågade en äldre vad kärlek är, då fick denne till svar:



Kanske kärlek är det som händer när jag sakta och mjukt leder dig tillbaka till dig själv.



Visst e det fint sagt och sant!!!



Kram Petra

2008-11-19 @ 14:21:11
Postat av: Kristofer M

Hej Hej å Tack å Gud va kul det va tycker jag När du va i Örebro !! Svinbra när du läste högt =) Som ljudbok vore guld!! Tack igen för autografen i boken å fotot. Hoppas Du mår bäst !!

Länge sen Jag gillade nåt SÅ mycket !!

MvH MvH Kristofer i Ö-o

2008-11-19 @ 23:04:51
Postat av: Mia

Tack för i tisdags. Kanonbra !

Gillade vårt samtal igår. Känner att värderingarna är lika. Kärlek, respekt o empati, ord som många skulle behöva lära.

Ser fram mot V 49.

Ha det riktigt gott. Ta hand om dig.

Kram

2008-11-20 @ 07:14:01
Postat av: Petra

Krya på dig Lotta!!

Måste bara säga att jag ÄLSKAR dina böcker. Efter att ha sett dig hos Malou så köpte jag alla böcker på en gång!! Tack för att du orkade skriva dom.



Jag har en fråga till dig: Jag läser just nu till behandlingsassistent. Och jag undrar vad du tar för att komma och föreläsa för min klass. Dom skulle älska att få sitta och lyssna på dig.

Maila gärna mig om du känner och vill föreläsa.

[email protected].



Kram Petra

2008-11-20 @ 22:59:08
URL: http://littlepetra.webblogg.se/
Postat av: Tessan

Jag ligger oxå i sängen med både bihåleinflammation och varande öron(hål på tumhinnorna)Men jag kan inte mer än nog tacka denna inlfuensa jag åkt på! för vetu?

Jag har Aldrig läst en hel bok i hela mitt liv, förutom då lärarna tvingade en till det på gymnasiet och grundskolan dvs...

Tills jag fick tag på en pocketbok jag aldrig har hört talas om "Utan en tanke, Lotta Thell". Boken fångade in mig i den där bokmalsdimman alla pratar om.Då varken tid,dator eller telefon exixterar man vill bara läsa mer å mer, håller sig vaken fast man skulle ha kunnat somna för flera timmar sedan. Jag började läsa boken igår natt och när jag vaknade i morse och tog mitt penicillin i vanligt ordning och satte mig framför tvn så var det ända som flög runt i mitt huvud,"kan inte programmet ta slut snart så jag får läsa klart!" Verkligen olikt mig som Aldrig läser annars... Läste klart det sista i natt och nu är det första jag ska göra i morgon bitti är att pallra mig ut, febrig och halvdöv, till bokhandeln och köpa nästa! Så jag vill tacka att influensan finns, för annars hade jag Aldrig läst en så bra bok och så vill jag tacka dig, för att jag visste kan vara en riktig bokmal! Känns som att man upplever allting med dig på nått sett, att man är där och åksådar förhändelserna. Ursäkta mitt ringa ordförråd, skulle ha lyssnat mera på svenska lektionerna ser jag nue.

Oj så långt jag skrev, skulle ju bara bli en liten hälsning från början...hihi!



Men tack än en gång, nu ska jag sova så att jag snart kan springa till bokhandeln och köpa "i skuggan av värmen"

2008-12-16 @ 05:20:01
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Magdalena - Malmö

Hej Lotta!



Jag undrar också hur det gick för dig. Hur livet ser ut för dig nu, osv. Ser här att det går väldigt bra för dig, att du lever det liv du alltid velat leva. Du förtjänar all lycka.



Inväntar "För kärleks skull" och "Kärleksbarn" med stor glädje och entusiasm. Dessa två böcker är överlägset mina absolut bästa julklappar i år :)



Avslutningsvis, framför en önskan som säkert delas av många. Fortsätt skriv.



Ta väl hand om dig, familjen och djuren dina!



Kram Mgdalena

2008-12-29 @ 16:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0