Vår Tid

Lotta sa till mig att hjälpa henne med bloggen, och eftersom jag älskar henne varken kan eller vill jag säga nej.

Hon hälsar och tackar alla bloggbesökare och läsare för ert tålamod i hennes långvariga bloggfrånvaro och att hon inte svarat på era kommentarer eller haft möjlighet att uppdatera bloggen, vilket hon beklagar.

Lotta har haft fullt upp, både med arbete med böckerna och filmen och privat.

En anledning till att hon inte kunnat delta i den omfattning hon velat är svåra samarbetsproblem med förlaget som bland annat beror på att det inte exponerat böckerna på det sätt som de förtjänar och som Lotta vill, och därför inte varit tillgängliga i handeln som tidigare. Hon har tagit hjälp för att lösa det och hon vi hoppas att det ska bli till det bästa för hennes läsare.

Hon jobbar också på några andra spännande projekt som jag vet att ni bara kommer att älska!

Planerna är att flytta den här bloggen till en egen hemsida med större möjligheter.
Tanken är att den kommer upp i augusti-september, och då hoppas vi kunna få med innehållet härifrån och Lottas svar på era frågor. Hoppas att ni kan hålla er så länge.

Återigen, tack för ert tålamod och ursäkta frånvaron.

SANT

Zoran Lovrenčić

Kommentarer
Postat av: Eva Andersson

Hej!

Jag har precis läst den sista boken i serien och måste säga att den var väldigt stark. Jag började läsa dom 2 första för några år sedan och fastnade direkt,likaså min dotter har läst dom många gånger.

Tyvärr har jag inte sett filmen, den visades bara i några dagar här o då hade jag inte möjlighet att gå. Men det blir till o vänta tills den kommer ut på DVD.

Jag måste få säga att jag tycker att du är en fantastisk person Lotta! Som har gått igenom så mycket i ditt liv.

Jag ser framemot att få läsa dina kommande böcker.



Ta hand om dig och ha det så bra!



Mvh Eva

2009-04-29 @ 13:10:26
Postat av: Benita

Jag kan vänta hur länge som helst bara du kommer tillbaka, älskar dina böcker, älskar filmen och ser fram emot att köpa den på dvd så jag kan se den när jag vill:)

2009-04-29 @ 17:48:07
Postat av: Blomsan

Jag är inne på min andra bok av dig nu. Och jag talar om för alla mina vänner att dom skall köpa och läsa dina böcker. Böckerna är så bra att jag inte orkar vara social utan vill bara läsa vidare.



Tack och hoppas att du kommer att skriva många böcker i framtiden.



MVH

Blomsan

2009-04-29 @ 22:36:38
Postat av: Susanna

Tack för otroligt berörande böcker!.Har läst nästan alla. Ville gå o se filmen men den går ju inte där jag bor(Västerås)men den kanske kommer dit, annars väntar jag på dvd`n. Hoppas att du mår bra.



Mvh Susanna



2009-04-30 @ 22:38:26
Postat av: sandra

Jag har köpt dina fem böcker och är nu inne på den andra, kan inte sluta läsa. Min sambo undrar vad det är jag läser hela tiden...Dina böcker berör otoligt mycket. Hoppas du har det bra o att du snart är tillbaka på bloggen. All kärlek till dig.

2009-05-01 @ 21:36:18
Postat av: sandra

Vi är många som saknar dig Lotta.

2009-05-02 @ 20:23:37
Postat av: Stefan

Hej Lotta.

Grattulerar till att du även kommer på biograf dukarna. Sitter och tittar lite på sidor om dej och kan se vilka fina ord du får för dina böcker som finns på marknaden. Jag visade min fru Karin vem du var samt berättade att vi arbetade ihop under 1980 talet. Karin går ned i källaren och kommer upp med "Bortom ljus och mörker" Tyvärr så är inte mitt intresse så stor av att läsa. Jag avnjuter hellre en cigarill och lämnar en doft av mej när jag går ifrån bilen eller platsen. - Men ska försöka sätta av lite tid till att läsa någon av din böcker. Ha det jättbra och hör gärna av dej om du har någon tid över.



2009-05-03 @ 19:32:57
Postat av: Karin

Hej Lotta!

Jag är Stefan L:s fru och nu har jag läst alla dina böcker och blir mer och mera nyfiken på dig, för juh mera jag läser och berättar det för Stefan destå mera berättar han om när ni arbetade ihop på Securtias! Hoppas att du minns honom! Det skulle vara hur trevligt som helst att få träffa dig! Hoppas att du har en liten stund över och har lust att ses! Stefan bjöd dig försten på vårat bröllop för två år sedan men då kunde du inte komma! Så jag hoppas att du kan hitta en liten stund över som vi kan ses på en fika iallfall! Hoppas att du får våran mailadress nu!

Med stora varma kramar Stefan L och hans fru Karin

2009-05-03 @ 19:38:32
Postat av: Lotta

Hej Lotta!

För det första;Grattis till att du klarat av att ta dig ur ditt missbruk,starkt gjort....å så till din lilla tjej,vilken tur att du har henne ;)

Håller på å läser din sista bok nu,den är stark....å så tragiskt att det blir så emellan er,dig å "Erik"....att en människa kan förändras så???............

Har inte sett filmen och jag vet inte om jag kommer att göra det,vet inte om jag klarar det,böckerna har varit tillräckligt "jobbiga"....

Jag hoppas verkligen att du och din dotter lever å har ett så bra liv det bara går att ha.

Jag önskar dig all lycka i livet!

Å kom ihåg - DU är unik!

Varma kramar från Lotta A ;)



"CARPE DIEM"

2009-05-03 @ 22:42:23
Postat av: Nirak

Hej. Vill bara säga - kämpa på Lotta. Många finns bakom dig i din kamp. Efter att ha lästa alla dina böcker har jag precis avslutat För kärleks skull och blir så starkt berörd av din beskrivning på¨hur din man betedde sig. Du har skrivit om "mina upplevelser" - med ord som jag aldrig kunnat uttrycka. Jag lyckades separera från min "plågoande och kärlek" 1984 och har ännu inte kommit igenom den smärtan jag och min dotter levde med.

Får jag använda en del av dina ord för att förklara mina känslor för min dotter ? Vi är båda sargade av det vi varit med om och har svårt att närma oss varandra med förståelse. Vi har för många egna smärtor för att förstå den andras elände.

Snälla - skicka iväg en rad till mig om det är OK att jag kopierar lite ur din bok.

2009-05-18 @ 17:43:43
Postat av: Sanna

Har filmen slutat gå på bio nu? Hittar den inte i någon stads bioprogram.. finns det något datum när den kommer ut på dvd? så man kan köpa o äntligen se den.

2009-05-27 @ 17:29:39
Postat av: Elisabeth

Hej, måste bara säga att jag beundrar dig för att du tordas lämna ut en så svår bit av dit liv, DET ÄR STARKT GJORT och jag vill bara tacka för att du vågat göra det och öppnat upp så man kan få en inblick och en viss förståelse.

Många varma kramar från en feg o oerfaren 5 barnsmamma med 10 hästar o en massa andra djur

Och lycka till i resten av dit liv

2009-06-04 @ 17:19:52
URL: http://qeros.blogspot.com
Postat av: Angie

Hej Lotta!



Dina böcker är dem enda som någonsin berört mig!

Var inte så jättegammal när jag läste första boken, och blev lotta thell beroende, tack så mycket för att du skrivit dessa böcker dem är underbara(fast hemska också).

Har bara sett en bråkdel av den andra världen, fattar inte du klarat allt.Själv höll jag på att bli knäckt och ändå var det inte jag som var i den världen, utan min bror!

Önskar dig all lycka i världen!Var stolt över dig själv!

2009-06-06 @ 18:58:01
Postat av: Annalena

Jag har nyss läst klart den sista boken. Den var väldigt stark och gripande men du verkar ha klarat dig väldigt bra igenom det ändå. Mot alla odds. Jag har en väldigt nära anhörig som också bott på ett Hasselakollektiv. Vissa personer som du skriver om har även min anhöriga stött på och helt ärligt så måste den "rörelsen" vara riktigt sjuk. Det är otroligt bra att du gått ut med hur det VERKLIGEN förehöll sig och du är inte ensam om att ha upplevt sjuk terror från personalen som jobbade där.. Sånt som skulle kunna knäcka vem som helst.



Stå på dig och ALL lycka till dig i framtiden! Världen behöver fler som du!

2009-06-08 @ 17:46:05
Postat av: Nina

Jag skulle vilja följa dig på Twitter.



http://twitter.com/

2009-06-26 @ 10:03:06
URL: http://ninalatt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag sträckläste dina böcker på 1,5 månad. Jag jagade runt halva stan för att hitta den tredje.

Den femte var den jobbigaste att läsa och tog längst tid.

Efter att ha läst dina böcker känns det som att jag känner dig.

2009-07-04 @ 17:04:38
URL: http://checka.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej Lotta. Jag har nu läst alla dina böcker och jag går som på nålar och hoppas att det kommer fler. Jag ÄLSKAR dina böcker... Hoppas att allt är bra med dig och din familj.

Många Kramar Petra

2009-07-08 @ 21:30:35
URL: http://littlepetra.webblogg.se/
Postat av: Edita

Lotta! Tack för mycket bra läsning!

Jag tycker du är den kvinna jag önskar att jag en gång kan bli. Det modet och den styrkan du visar i dina böcker får mig att våga fortsätta på den drogfria vägen.

Jag hoppas verkligen att jag får möjligheten att se din film som tyvär inte visades i hela landet.

Jag vet att ditt liv är bra nu och jag önskar ER all lycka i framtiden.

kram

2009-07-20 @ 12:12:08
Postat av: Martina

Hej Lotta! Har kikat igenom din blogg lite snabbt. Har läst alla dina böcker med början för en tid sedan, precis alldeles nyss tittade jag klart på "i skuggan av värmen" som blivit film.



Jag måste erkänna att den gjorde ont, den gjorde ont i brösten.



Vilken otroligt stark människa du har varit. Är det fortfarande så som i sista boken? Att du och Erik(?) inte längre är gifta?

Det var sån där kärlek som var unik och alldeles jättefin och skör, jag kände det då jag läste. Och tårarna kommer varje gång. Men människor förändras, du gjorde de och det gjorde Erik(han kanske inte heter så i verkliga livet?)



Hoppas du och din dotter har det bra.

Skulle vara kul om du svarade, eller att jag kunde skicka dig ett mejl. Min blogg är förnärvarande låst men min emailadress kommer ju visas hos dig. Släng gärna iväg ett mejl.



Kram på dig!

2009-08-12 @ 00:10:40
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: jenny

Hej Har precis läst i skuggan av värmen. Du är helt fantastisk. Jag skulle nu vilja köpa alla böcker, men läste nått om problem med förlaget. Får DU det du ska ha om jag köper dom som vanlig? Stora kramar till dig från mig hälsningar Jenny

2009-08-24 @ 17:45:10
Postat av: Elisabeth

Hej igen, min 14 åriga dotter upplyste mig om att de visade filmen i vår "by" i tisdags. Vi var och såg den. Mina förväntningar var ljumma, filmer brukar sällan leva upp till en bok man redan läst, men denna gjorde det och grep oss. Tack Lotta för att du vill dela med dig. Jag önskar denna film kunde bli användbar i skolor.

Sköt om dig och ha det bra KRAM /elisabeth

2009-10-02 @ 19:41:24
URL: http://qeros.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jag har läst alla dina böcker, den första redan för 5 år sedan. Det du skriver går rakt in i hjärtat. Så mycket av det du så självutlämnande berättar om känner jag igen. Inte för att jag hamnat i missbruk, men jag är uppväxt i missbrukarhem och ångesten är min ständiga livskamrat. Min räddning har alltid varit djuren. Jag undrar så vad som hände med "Nettan". Ditt förhållande till henne är som jag och min gamla hund. Vi var en och samma, där jag var, där var hon. Jag visste aldrig riktigt var jag slutade och hon började, hon var som en förlängning av mig själv.

Tack för alla dina hemska, gripande och underbara böcker! Samtliga står i min bokhylla...

Förstår att du har mer än fullt upp men skulle du kunna tänka dig att maila mig så skulle jag bli tacksam. Det finns så mycket mer jag vill säga, men jag vill inte lägga ut det på nätet.

2009-10-07 @ 13:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0