OBS! Filmpremiär

Filmen I skuggan av värmen har biopremiär den 20 Mars 2009

Kommentarer
Postat av: Ellen

DÅ MÅSTE JAG SE DEN!!!!!

2009-02-11 @ 18:45:11
URL: http://truelovemate.blogg.se/
Postat av: emily

jag vet !!!!! jag har skrivit in att sf ska skicka mejl och sms till mig när dom börjar sälja biljette TVÅ ggr!!!!! LÄNGTAR SOM SJUTTON!!!!!!

2009-02-16 @ 22:50:59
Postat av: emily

bara därför måste jag se trailern igen XD

2009-02-16 @ 22:51:49
Postat av: Emma

Oh va roligt! Kommer dock dröja ett tag innan ja kan se den, säsongsjobbar i Björkliden Fjällby...



Håller på att läsa "I skuggan av värmen nu", kan inte släppa den ifrån mig!



Hur är det med dig? :)

2009-02-17 @ 21:26:03
URL: http://theblackeye.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har just läst klart din sista bok. Har läst alla fem böcker på en månad nu, kunde inte sluta läsa. Kunde inte lägga ifrån mig. Du är en förebild, dina ord stannar i mitt huvud! Med hjälp av dina böcker har jag nu insett vad mitt framtida yrke är. Har alltid velat hjälpa folk och nu har jag bestämt mig för att på något sätt arbeta med människor som är inne i något missbruk eller närstående till en missbrukare. Det finns så många människor inom vården och socialen som egentligen inte ska jobba där, såna människor som egentligen ska arbeta med maskiner och inte människor. Jag vill få bort dom och få in lite människor som faktiskt VILL hjälpa och jag vill verkligen. Efter allt du fått stå ut med gör det ont i magen att tänka att någon annan kanske går igenom det nu. Jag är bara 19 år, men det är nu mitt arbete börjar, nu jäklar ska det bli ändring!

Lotta Thell kommer alltid nämnas som min favorit författare. Ha det bra! Kram.



ps. jag ska se filmen så fort den kommer ut. Längtar väldigt mycket!!

2009-02-18 @ 14:21:02
Postat av: Alexandra

Hej! Har läst 3 av dina böcker och älskar dom, har gråtit mig igenom vissa sidor för att jag själv känner igen mig. Min stora fråga, kanske en dum fråg men ändå är om det finns en möjlighet att man kan få träffa dig? Jag blir positivt påverkad av dina böcker men någonstans på vägen lyckas jag aldrig ta mig upp. du får min mailadress antar jag eftersom jag skrivit in den så du kanske kan skriva där till mig då jag inte vill skriva allt här...nu känner man sig dö dum ju som ber om en sån sak, men iaf hoppas du förstår

2009-02-18 @ 14:50:03
Postat av: j

hej Lotta!

har läst de flesta av dina böcker, det var gripande läsning och modigt av dig att vara så ärlig!!..skrivande är underbart..hoppas också få släppa en bok någon dag:)ser fram emot filmen!!!

2009-02-24 @ 14:45:26
URL: http://existencia.blogg.se/
Postat av: Desirée

Hejsan Lotta!

Ville bara säga att jag beundrar dig, du verkar vara en riktigt j*vla stark människa som ens orkat med detta livet, jag hade aldrig klarat det, jag har läst 4 av dina böcker och väntar på att den sista ska komma hem i brevlådan i pocket :D

dina böcker är sådana böcker jag kan läsa om och om igen,skulle vara kul om du ville kolla in i min blogg och kanske läga en komentar, och om du vill får du gärna skicka mail, ta hand om dig massvis med kramar från Desirée

2009-02-27 @ 21:46:03
URL: http://dessiissed.blogg.se/
Postat av: Anja

Den filmen ska jag absolut se! Har snart läst ut "Kärleksbarn". Den boken inger hopp. Det gör du, Lotta, du inger hopp. Jag är exakt i samma situation som Eva i den boken. Du orkade, du kunde. Då finns det ju en väg. Jag ska gå din väg. Den rätta vägen. Krya på dig, Lotta! Kram Anja

2009-03-01 @ 19:19:52
Postat av: TESS

Hejsan!

Jag skrev precis om Borton ljus och mörker i min blogg och hamnade av en slump på din sida här.

Har läst den boken och I skuggan av värmen och jag vill bara tacka dig för dessa. De är inspirerande och beundransvärda.

Jag har en fråga också, har du varit på wenströmska gymnasiet i västerås och hållt föredrag någon gång?

Kram!

2009-03-02 @ 08:55:27
URL: http://tess021.blogg.se/
Postat av: ritva

hej läser din fjärde bok nu jag vill veta är erik riktig om så var glad för kärleken du fått,det är så svårt,jag vet inte vad jag ska skriva,allt är svart inte på grund av droger .får jag fråga hur det gick för sammuel lycka till min vän kram

2009-03-03 @ 22:34:52
Postat av: Stor-Eva

Hej hjärtevännen! Så kul att hitta din blogg, det var ett tag sen du skrev nåt här men jag skickar kramar i mängder och hoppas vi hörs av snart puss Lotta

2009-03-05 @ 21:28:30
Postat av: Anonym

Dålig stil av lotta....datorhaveri,bloggen nerlagd...men att lägga ut filmpremiären som genererar en massa pengar kan du göra ....dålig stil mot dina beundrare

2009-03-06 @ 21:51:49
Postat av: Anonym

Hej Lotta! Jag håller på att skriva ett skolarbete om en valfri förtfattare och eftersom att jag greps så hårt av dina böcker så valde jag att skriva om dig. Så jag undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg där du berättar om dih själv. Skulle vara toppen! tack på förhand

/nicole

2009-03-08 @ 12:13:26
Postat av: ariel

hejsan. tänkte bara säga att jag såg att i skuggan av värmen blivit film och jag blev så glad! det är en av mina favoriterböcker så det ska bli spännande att se den.

/ariel

2009-03-09 @ 02:16:42
Postat av: Benita

Va just på bion här i Umeå och hoppades på en biljett till förhandsvisningen, dom var självklart slut men jag är glad ändå. För dagen efter förhandsvisningen har den premiär så jag går lika gärna på den, viktigast av allt är att jag få se filmen. Tror på den enormt mycket och ser fram emot en film som kommer att bjuda på hela registret med känslor... Lycka till med framtiden, älskar dina böcker och du är definitivt en favorit;)

2009-03-10 @ 19:19:40
Postat av: ida

ÅH, vad roligt. Älskade boken, alla dina böcker! Ser fram emot att se filmen :)

2009-03-10 @ 22:06:43
URL: http://id4h.blogg.se/
Postat av: Pnilla

Tack för himla bra böcker.Läste ut sista härom dan.Känns som om jag läser om mitt eget liv ibland.

Det är inte lätt att förstå sig på dom "riktiga" människorna alla gånger..

Tack ivarjefall.Du e bara bäst!Ska givetvis se filmen!!!Sköt om dig!

2009-03-13 @ 23:29:05
Postat av: Monnah

Jag har inte hört talas om dig innan idag. Min syster hade biljetter till filmen som bygger på din bok, ditt liv, och jag blev så gripen! Vilken fantastisk, sorglig och underbar film. Jag grät och nu när jag kom hem sprang jag upp och pussade på mina fina barn och mannen. Tack för påminnelsen om att det alltid finns en historia bakom varje människa.

2009-03-15 @ 22:03:17
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Peter-Punk...Boxholm

Du gillar ju hundar...när vi hade kul så va det St:bernhard....hundra år sen...jag vet...men jag tänker på dig än...kolla hemsidan...t.o.m. du kommer bli mätt...hhhehehe...kram Peter ...tips Souxie med Mogge ...typ 1984....:-)

2009-03-16 @ 00:53:03
URL: http://www.candystation.se
Postat av: Susanne D

Såg att nån hade skrivit att det var dålig stil att inte skriva på den här bloggen p g a datahaveri..du har inte tänkt på att det kan vara så att det är filmbolaget eller någon som jobbar med Lotta som skrivit att det är filmpremiär..och att det fortfarande är datahaveri och det är inte bara att gå och köpa en ny data..så mycket tid som Lotta la ner här datan fungerade så är jag 100% säker på att hennes data inte fungerar än..Tack för ordet!!

2009-03-16 @ 16:14:08
Postat av: lisa

hej lotta jag har precis läst en av dina böcker imorgon skall jag köpa dina andra böcker som du har skrivit, Du skall vara stolt över dig själv jag är stolt över att du finns vilken kvinna du är. kram Lisa

2009-03-17 @ 18:41:56
Postat av: Ulrica Heijbel

Hej.. Vi fick ju äran att gå och se filmen på Galapremiären i söndags. Min dotter Victoria har rollen som Ebba i den. Tänkte att jag skulle gått fram till dig och hälsat.. otroligt bra film, den berörde verkligen.. Ja riktigt bra.. Victoria har ju inte fått se den än.. hon får vänta på DVD´n där hon bara kan se "sina scener"..Hon är ju bara 7 år.

Victoria tyckte att det var en jätterolig filminspelning o att alla var så snälla runt om..

Som sagt.. filmen berörde en verkligen o vi tycker att du är otroligt stark o imponerande som delar med dig din berättelse.. Jättebra film..

Ha det så bra!

Hälsningar Ulrica

2009-03-18 @ 09:41:55
Postat av: Stefan

Hej Lotta.

Grattulerar till att du även kommer på biograf dukarna. Sitter och tittar lite på sidor om dej och kan se vilka fina ord du får för dina böcker som finns på marknaden. Jag visade min fru Karin vem du var samt berättade att vi arbetade ihop under 1980 talet. Karin går ned i källaren och kommer upp med "Bortom ljus och mörker" Tyvärr så är inte mitt intresse så stor av att läsa. Jag avnjuter hellre en cigarill och lämnar en doft av mej när jag går ifrån bilen eller platsen. - Men ska försöka sätta av lite tid till att läsa någon av din böcker. Ha det jättbra och hör gärna av dej om du har någon tid över.

2009-03-19 @ 18:54:31
Postat av: Mia

Hej Lotta. Var o såg din film igår. Den var så gripande, rörande o berörande. Men där fanns oxå så mycket kärlek o en helt vanlig människa som blivit så trasig.

Många tårar föll på mig så även på min son som satt o krama mig. Vi stötade varandra. En missbrukare o en mamma. Vi ät båda glada att vi såg filmen.

Hoppas allt är gott med dig.

Kramar från Mia o sonen.

2009-03-21 @ 12:21:10
Postat av: belinda

hej lotta. jag har läst alla dina böcker o känner så väl igen smärtan o ångersten o försöka att leva ett normalt liv som är omöjligt när man missbrukar, var i går och såg din film, ja hade min sambo med mej, han kan ej läsa böcker men hjälpte mej o stötta mej igenom alla känslor som kom upp av böckerna grät lästa grät, och han blev med djupt rörd av filmen, men han förstod ej slutet, vilken tur ja har läst o vet, tack för det du delat med dej , det hjälper mej att bibehålla min drogfrihet, kram belinda

2009-03-21 @ 13:47:30
Postat av: Benita

Jag var oxå och såg din film, helt underbar och jag satt fängslad från början till slut. Vilket manus och vilka roll prestationer men det som grep tag i mig var kärleks historien. Ett levande bevis på att kärleken är blind och blixten kan slå ner när du minst anar det.

2009-03-21 @ 13:49:55
Postat av: camilla

Hej Kära Lotta,

Vad glad jag blev när jag hittade din blogg.

Det är många år sedan vi sågs men tänker ofta på dig



Stor kram Camilla Bexell

2009-03-21 @ 16:35:30
Postat av: Per (fd väktare och ordningsvakt)

Jag har just sett filmen. Mycket stark och mycket bra film! Suveräna rollprestationer. Lycka till i resten av ditt liv!

2009-03-24 @ 22:20:57
Postat av: Nita

Vi var och såg din film igår , JÄTTE BRA .Alltihop handlingen , rollbesättningen . Jag vet vad det handlar om . Du får 10 stjänor .

2009-03-30 @ 10:47:15
Postat av: Larry

Hej Lotta. Klart att jag såg din film. Tycker att den var bra, men boken är bättre. Men som alltid hur mycket kan man trycka in i en film? Så jag ger dig helt klart godkänt. Varför jag såg filmen var för att jag själv är en "hasselaunge" och har läst din första bok" utan en tanke". Skulle vilja få kontakt med dig. Hoppas på svar./ Larry

2009-04-05 @ 18:47:32
Postat av: Pia

Hej Lotta! Tack för underbara böcker och att jag fått svar på mina frågor om hur du haft det. Har många gånger undrat vart du tog vägen och hur du hade de. Gick på samma skola den tiden du var på kollektivet och jag förstår idag att du nog inte mådde så bra då. Vet inte om du kommer ihåg mig och Jessika som var häst tjejer? Tånker på dig, kram kram/ Pia

2009-04-07 @ 21:53:23
Postat av: pierre

tjena lotta, kul att äntligen fp träffa dig, och jag blev så positivt överraska påa lla sätt. Du verkar var riktigt behaglig, trevlig, glad, humoristisk och jättevacker e du också. Hoppas att vi får fler möjligheter att träffas och diskuter det vi har gemensamt, jag e ju ofta i stockholm nuförtiden, så det e bara att hoppas att våra vägar korsas igen. Ha det bäst underbara kvinna, människa och författare. KRAM

2009-04-18 @ 02:22:25
URL: http://metrobloggen.se/medicin
Postat av: Nero

Wow, jag såg "I skuggan av värmen" för ett tag sen och filmen har verkligen lämnat spår i mig så som dina böcker Lotta! =)



Du är verkligen en Stark person med stort S. En skicklig och bra författare med humor + ett stort hjärta!



Jag rekommenderar alltid dina böcker till mina vänner och bekanta. Dem är läsvärda och ger en hopp.



Kramar.

2009-04-27 @ 21:16:07
URL: http://lillsalander.blogg.se/
Postat av: Kärlek

Hej Lotta, har så mycket jag vill säga dig, förstår bara inte hur man skriver en kommentar ler Jag hoppas att du kommer få läsa den bara...Jag är helt, det gör så nyttigt ont att läsa dina böcker. Min pojvän har ett allvarligt opiatmissbruk. Vi har varit kompisar i många år och allt sedan första gången jag såg honom har jag känt att han är min Rätta. Han är så fin ska du veta, så snäll, omtänksam och lojal mot andra. Därför är han för fin, för sårbar för den världen han verkar vara trygg i. När jag läser dina böcker, det gör så ont i mitt hjärta. Sen tänker jag på mig själv, varför jag väljer de val jag väljer, varför jag har så svårt att gå. Du säger i den sista boken ngt liknande som att det inte är kärlek utan törsten efter kärlek som gör att man tål hur mycket skit som helst. Som att jag inte är värd ngt. Ett helt mörker är det jag känner när jag försöker tänka på vad det är jag vill ha i livet, vilka önskemål jag ställer på min allra käraste. Känner igen mig så mycket i Eva, hon är både jag och min älskade. När man haft det otryggt som liten så förföljer det en resten av livet. Trodde jag hade klarat mig men här kommer det som ett brev på posten, fastkletad i rosa tuggummi. Vet varken in eller ut, men börjar förstå att min älskade och jag har lika svårt att släppa taget om det som vi vill känna oss trygga med, en slags falsk kontroll. Vad ska jag göra? Hur når jag min gräns? Hur får jag honom att längta mer efter mig än drogen, eller rättare sagt, att våga bearbeta den ångest han bär på, att han ska en dag våga tro att han också kan prata om det som gör ont, han klarar det, Jag vet det! Vågar inte lämna honom, är rädd att han aldrig ska komma tillbaka, vi må ha känt varandra länge men det är först nu so vi börjar komma varandra nära, tror inte att han ännu släppt in mig i sitt hjärta helt. Halvvägs, han är så rädd för att bli sårad, han känner sig så ensam i denna värld. Min älskling, om han bara visste hur mycket jag känner för honom. Han har så mycket fint inom sig, bara han själv kunde se det jag ser...Och om jag bara kunde få honom att våga ta chansen att jag aldrig skulle såra honom. Jag vill bara få finnas där för honom...Tack Lotta, tack för dina underbara böcker. Så fin Eva är, så mycket kärlek det är i henne, jag beundrar henne, jag ser upp till dig Lotta! Du har en otrolig styrka och gåva och du förtjänar det bästa i livet. Tack, tusen tack. Jag hoppas att det snart komemr ljus i mitt mörker.



En liten fråga, men en stor undran, kommer du ngn gång vara ute och föreläsa så att man får träffa dig? Kanske i Umeå?



Många kramar från mig, du är en underbar författare, jag har aldrig gråtit så mycket till en bok. Tårarna bara strömmar från djupet av min själ. Känns som att den är skriven till oss som behöver höra det! Och alla andra!

2009-05-28 @ 17:50:10
Postat av: Kärlek

Hej Lotta, har så mycket jag vill säga dig, förstår bara inte hur man skriver en kommentar ler Jag hoppas att du kommer få läsa den bara...Jag är helt, det gör så nyttigt ont att läsa dina böcker. Min pojvän har ett allvarligt opiatmissbruk. Vi har varit kompisar i många år och allt sedan första gången jag såg honom har jag känt att han är min Rätta. Han är så fin ska du veta, så snäll, omtänksam och lojal mot andra. Därför är han för fin, för sårbar för den världen han verkar vara trygg i. När jag läser dina böcker, det gör så ont i mitt hjärta. Sen tänker jag på mig själv, varför jag väljer de val jag väljer, varför jag har så svårt att gå. Du säger i den sista boken ngt liknande som att det inte är kärlek utan törsten efter kärlek som gör att man tål hur mycket skit som helst. Som att jag inte är värd ngt. Ett helt mörker är det jag känner när jag försöker tänka på vad det är jag vill ha i livet, vilka önskemål jag ställer på min allra käraste. Känner igen mig så mycket i Eva, hon är både jag och min älskade. När man haft det otryggt som liten så förföljer det en resten av livet. Trodde jag hade klarat mig men här kommer det som ett brev på posten, fastkletad i rosa tuggummi. Vet varken in eller ut, men börjar förstå att min älskade och jag har lika svårt att släppa taget om det som vi vill känna oss trygga med, en slags falsk kontroll. Vad ska jag göra? Hur når jag min gräns? Hur får jag honom att längta mer efter mig än drogen, eller rättare sagt, att våga bearbeta den ångest han bär på, att han ska en dag våga tro att han också kan prata om det som gör ont, han klarar det, Jag vet det! Vågar inte lämna honom, är rädd att han aldrig ska komma tillbaka, vi må ha känt varandra länge men det är först nu so vi börjar komma varandra nära, tror inte att han ännu släppt in mig i sitt hjärta helt. Halvvägs, han är så rädd för att bli sårad, han känner sig så ensam i denna värld. Min älskling, om han bara visste hur mycket jag känner för honom. Han har så mycket fint inom sig, bara han själv kunde se det jag ser...Och om jag bara kunde få honom att våga ta chansen att jag aldrig skulle såra honom. Jag vill bara få finnas där för honom...Tack Lotta, tack för dina underbara böcker. Så fin Eva är, så mycket kärlek det är i henne, jag beundrar henne, jag ser upp till dig Lotta! Du har en otrolig styrka och gåva och du förtjänar det bästa i livet. Tack, tusen tack. Jag hoppas att det snart komemr ljus i mitt mörker.



En liten fråga, men en stor undran, kommer du ngn gång vara ute och föreläsa så att man får träffa dig? Kanske i Umeå?



Många kramar från mig, du är en underbar författare, jag har aldrig gråtit så mycket till en bok. Tårarna bara strömmar från djupet av min själ. Känns som att den är skriven till oss som behöver höra det! Och alla andra!

2009-05-28 @ 17:50:37
Postat av: Annelie

Hej Lotta!

Jag har sett filmen nu (har även läst dina böcker)och jag kan bara säga till alla..."se den!!!!"



Skulle vilja se, även de andra böckerna som film.



Kramar till dej från mej....

2009-09-05 @ 13:11:59
URL: http://inka.blogg.se/
Postat av: THOMAS

En ära att ha fått jobba med dig på Securitas

2009-10-25 @ 09:50:50
Postat av: Malin

Ville bara berätta att jag nu läst fyra av dina böcker och har beställt din femte bok, men det tar tid att få den. Väntar med spänning på den sista delen. Jag har tyckte mycket om att läsa dina böcker och tre av dem har jag läst två gånger. Det är fantastiskt att du orkade leva och klarade av att bli drogfri stor eloge till dig som valde livet. Kram Malin

2010-02-11 @ 19:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0