Panik

Nu är det panik. Pengarna slut, inga nya på väg in och en väldig massa jag borde göra. Jag borde skriva men har så svårt att fokusera. Det enda som snurrar i huvudet är ekonomin, hur jag ska fixa ekonomin, vad jag kan göra för att klara upp det här. För klara upp det måste jag, ska jag, så är det bara. 
Jag har tagit mig hit, så är det också.
Jag har tagit mig hit, blivit blåst, sårad och utnyttjad av så många människor under vägen men står ändå där jag står, har det jag har. Och jag älskar det jag har, älskar och är så tacksam.
Inte minst över all positiv och god feedback jag får nu av mina underbara läsare och andra schysta människor.
Det finns goda människor och just dom - just ni - gör det värt att fortsätta kämpa.
Fortsätta våga tro på mänskligheten.
Fortsätta våga leva.
Men visst vore det skönt att få känna sig lite trygg en stund.Och vad produktiv jag skulle vara!
Jag är inte sådan som skriver bäst när jag lider, tvärtom, ju bättre jag har det ju mer kan jag prestera och just tryggheten är nog det som är allra viktigast för mig. 
Trygghet och lugn och ro.
Min dröm, mitt mål är denna trygghet, detta lugn. Att få ha dagarna fyllda med det jobb jag mår så bra av, tid med min älskade dotter, djuren och våra vänner. Veta att jag grejar amorteringarna och räkningarna varje månad, kunna köpa nya jeans när dom gamla faller i bitar. Hinna jobba för det jag tror på, för dom jag älskar.
Veta att jag kan behålla det jag slitit för.
Få leva i lugn och ro.
Bara få leva i lugn och ro.
Och en dag...
ska det vara så. 

Kommentarer
Postat av: katja

Tänk vad skönt att förstå att det finns "mänskliga" människor. Tack för att du bjuder på dig själv till oss andra! Har lite frågor till dig om att "gå vidare" men vill inte ställa de här. Maila mig gärna om du kan tänka dig att hjälpa mig lite...

2008-10-04 @ 10:41:06
Postat av: Annelie

Jag tänkte köpa dina böcker nu i veckan, eftersom semestern närmar sig. Hoppas pengarna för dem åker förbi alla instanser och ner i din ficka snarast ;-)

2008-10-04 @ 11:17:51
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Mia

Dina tankar i din blogg, de går direkt till hjärtat. Du ger alla dina läsare så mycket. Djupa, ärliga tankar o händelser.

Ha det gott.

2008-10-04 @ 11:21:22
Postat av: Anonym

Vännen, du kommer att lösa även det här. Precis som du löst så många svåra saker på resans gång.

Du är så duktig och jag beundrar dig enormt! Du är den bästa mamman din stumpa kan ha! Och den bästa matte dina djur kan ha. Känner ågren att jag inte funnits till hands mer.

Har i alla fall köpt din senaste bok, och har svårt att lägge den ifrån mig. Kramar, Åsa

2008-10-04 @ 18:15:45
Postat av: Christina

Hejsan!

Jag såg programmet Malou där bl a du var med och du och en man, (minns inte vad han hette)gjorde starka intryck på mig. Han sa bl a att det underlättar om man har varit nere "på botten och krälat" på vägen till att hitta sin inre harmoni.

Det tror jag också!

Jag har också varit på botten flera gånger och även du.

Även om vi har ekonomiska problem mm så har vi en inre röst som hjälper oss i rätt riktning.

Du säger: "Jag vill ha lugn och ro":

Jag säger: Jag vill "bara" ha lugn och ro.

Vi har förstått vad det handlar om!

Kämpa på, du ska se att det löser sig för konstigt nog så gör det det! Du måste "bara" hitta lösningen!



Kramar Christina.

2008-10-04 @ 18:27:21
URL: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg
Postat av: Hasse Arvidsson

Hej Lotta.

Såg dig på TV du var jättebra.

Hoppas nu bara att ditt förlag ser till att du får den trygghet och ro du är värd.

Jag önskar dig och dina vänner allt gott.

Hela Örebro väntar på dig den 18 nov på stadsbiblioteket.



Stor varm kram Hasse

2008-10-04 @ 18:54:53
URL: http://goodlife.webblogg.se/
Postat av: änglamamma

Råkade se tv-programmet efter tio, och greps av ditt öde. Jag förstår precis hur du haft det. Jag förlorade min dotter för 5,5 år sedan, hon dog av en överdos, 28 år gammal. Vet ju hur dåligt min dotter mådde, och jag försökte hjälpa henne så gott jag kunde. Därför berördes jag så starkt av din berättelse, grät när du berättade om ditt liv. Skulle nog vilja läsa dina böcker, men känner att jag inte klarar av det än.

Jag hoppas det ordnar sig för dig, det är du värd. Du får gärna maila mig om du vill. En varm och innerlig kram till dig.

2008-10-04 @ 23:32:38
Postat av: Johnny Andersson

Har samma bekymmer själv så jag förstår hur du känner det. Jag KAN en massa olagliga knep som är påtagligt närvarande och irriterande att min hjärna har dessa funderingar. Idag hanterar jag dessa på ett för mig sunt sätt och jag tar mig ur tänkandet relativt fort. Huvudsaken är att jag inte agerar på tanken. Sorgligt att detta tar bort fokuseringen på att lösa problemet.

Sen tycker jag det är sorgligt att läsa om utnyttjandet du råkat ut för, människor som blåst dig. Men även allt annat självklart.

Vetskapen om det du råkat ut för sätter käppar i mina hjul är jag rädd för. Jag menar, att öppna upp sig så som du gjort i dina böcker, borde väl ändå dom idioter som blåst dig ha något samvete över tycker jag. Icke missbrukare med ett missbruksbeteende av värsta sort, att förse sig själv oavsett vad eller vem som åker med på resan. Jävla grisar, riktiga svin faktiskt som betingar en status jämförelsevis med pedofiler och snabbknullare. Jag blir så förbannad!!!

Kämpa på, och massor av bamsekramar till dig!!!

2008-10-05 @ 11:41:08
URL: http://joasson.blogspot.com
Postat av: Johnny Andersson

Jag igen!

Jo, jag tänkte på en sak. Har du inga böcker själv som du kan sälja direkt?

Utan att det går igenom förlaget menar jag. En fd kompis till mig skrev en bok som han sålde privat och via föreläsningar. Ett tips i alla fall...

2008-10-05 @ 11:45:41
URL: http://joasson.blogspot.com
Postat av: Amanda Edgren

Jag är en tjej på 16 år som väldigt gärna skulle vilja prata mer med dig...

hör gärna av dig, det skulle betyda väldigt mycket. :)

[email protected]

2008-10-06 @ 11:09:02
Postat av: Carina

hej Lotta. Har just sett ditt inlägg på datorn. Har en vän som sitter på nålar för hon står på tur till Metadonbehandling.

Hon skulle vilja träffa dig och prata. Hon är finns i närheten där du finns.

Svara gärna.

2008-10-06 @ 12:53:50
Postat av: Annah

Råkade av en slump se Malou's intrevju med dig och gick ut på nätet för att kolla in din blogg., Kanske på nåt sätt finna ngot som jag inte kommit på. Detta är min fjärde vecka då jag är ren. Gick ner mig ordentligt ett tag men nu börjar et ljusna och jag mår så mycket bättre. Du är en stor inspiration (vilket jag tror du vet) och jag önskar ibland att jag hade den styrka inom mig, som du visar utåt.

Ha det underbart!

2008-10-09 @ 11:48:21
URL: http://annahiggstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänkte bara berätta att jag fullkomligt älskar dina böcker. Har man väl börjat läsa är det svårt att sluta. Du är fan riktigt duktig!

2009-04-21 @ 12:58:06
Postat av: Sandra

Kära Lotta!

Har svårt att utrycka mig i ord men ska försöka.

Du har berört mig djupt med dina böker. De har fått mig att skratta, gråta men också fått mig att må fruktansvärt dåligt då de väckt upp mycket som hänt i mitt liv. Det har kännts så nära. Men det har även kännts mycket lättare att tänka att våga tänka pga beundransvärda person och din styrka att dela med dig.

Usch vad snyftigt det blev:)

Tack Lotta jag tycker du är en stor människa!

Varma hälsningar Sandra

ps ja, dessa människor och den j...a ekonomin...det slukar ens värdefulla tid och energi. Stå på dig i pappers högen. Lycka till

2009-07-02 @ 20:18:40
Postat av: En trogen läsare

Kära Lotta.

Du skriver fantastiskt underbart. Du är min förebild. Jag är där Du en gång var. Och det är en kamp hela jävla tiden. Ja, varför är varje sekund av dygnet ett rent helvete?

För närvarande är jag på ett så kallat VoB-hem med metadon och trots helvetisk abstinens varenda morgon vägrar personalen ringa läkaren för att få till en höjning.

Vissa stunder och vissa dagar är dina böcker min enda tröst samt mitt enda hopp här i eländet som består av grupptryck, skitsnack, kollektiv bestraffning... Detta tycks man aldrig komma ifrån vilket beandlingshem man än befinner sig på. Inte ens i vanliga livet. Bland vanliga normala människor.

Du verkar vara är så lik mig. Eller kanske väldigt olik ändå. Kommer inte ens i närheten av din styrka. När det väl kommer till kritan.

Lycka till, Lotta!

Stor kram till dig, dottern och djuren!

2009-07-26 @ 13:34:23
Postat av: Alex

Hej Lotta!!!

Såg att min tjej har skrivit till dig och tackat dig för alla dina böcker som du har skrivit.

Vill tacka dig att du har vågat skriva om ditt liv. Personligen tror jag att du har räddat liv på många människor för att jag vet att du har räddat en, min flickväns. Hon har varit drogfri sen augusti förra året.

Evigt tacksam.

Mvh Alex.

2010-01-10 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0